آینده پر از امید در انتظار فون‌پی

سال جدید، نمای جدید و ترسیم آینده‌ای نو و روشن

دقیقاً ۴ سال پیش فون پی با هدف تسهیل پرداخت کرایه تاکسی و برطرف کردن مشکل پول خرد راه‌‌اندازی شد. طی این سالها، ما فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و با چالش‌های متعددی روبرو شدیم که با همراهی گرم و همیشگی شما به خوبی پشت سر گذاشته شد. در سال ۱۳۹۹، دو اتفاق خوب را تجربه کردیم که در مسیر آتی فون‌پی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. ابتدا خبر پیوستن فون‌پی به زیرساخت یکپارچه خدمات شهری یا همان شهرپی را اطلاع‌رسانی کردیم. با پیوستن فون‌پی به این طرح، کاربران میتوانند بر بستر بارکدهای واحد و یکپارچه شهری نسبت به پرداخت کرایه تاکسی اقدام نموده و حتی در میوه و تره بار سطح شهر تهران از آن استفاده کنند.

سال به اتمام نرسیده بود که اتفاق خوب دیگری را تجربه کردیم. فون‌پی و فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه همکاری امضاء کردند و فون‌پی با این اتفاق وارد مرحله جدیدی از فعالیت در حوزه پرداخت شد.

البته ما طی یک سال اخیر بصورت مدون و مستمر این اتفاقات خوش یمن را دنبال نموده بودیم و با برنامه قبلی به استقبال آن رفتیم. با این هدف از ابتدای سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتیم خانه تکانی اساسی هم در لایه خدمات، زیرساخت، اپلیکیشن و حتی برندینگ فون‌پی داشته باشیم. از خردادماه ۱۴۰۰، فون‌پی در مرحله اول با ظاهر جدید اپلیکیشن خدمات جدید و متنوع‌تری را به کاربران خود ارائه می‌کند که بر بستر زیرساخت جدیدی راه اندازی خواهد شد. در اپلیکیشن جدید فون‌پی، خدمات گذشته بخصوص پرداخت آنلاین کرایه تاکسی منتهی به صورت گسترده‌تر و در مناطق بیشتری همچنان ارائه می‌شود ولی در کنار آن خدمات دیگری در دسته‌های زیر به مرور زمان و با اطلاع رسانی قبلی از طریق شبکه‌های اجتماعی فون‌پی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت:

  • وسایل نقلیه: بیمه ثالث، بیمه بدنه، خلافی، طرح ترافیک، عوارض آزادراهی، بیمه موتورسیکلت، پارک حاشیه
  • حمل و نقل شهری: پرداخت کرایه تاکسی، خرید بلیط تک سفره مترو، شارژ کارت بلیط اتوبوس، شارژ کیف پول تاکسی اینترنتی
  • قبوض: آب، برق، گاز، موبایل، تلفن ثابت، شهرداری
  • پرداخت و بانک: کارت به کارت، موجودی حساب، استعلام چک صیادی، اعتبارسنجی، دریافت موجودی، سرویس بازگشت وجه
  • من و خانواده: خرید شارژ همراه، خرید بسته اینترنت، بیمه عمر کوتاه، بیمه حوادث انفرادی، تخفیف خدمات، نیکوکاری و دیون مذهبی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، سلامت و زندگی
  • تفریح و سرگرمی: اشتراک فیلم، اشتراک موسیقی، اشتراک کتاب، بلیط برج میلاد، بازی، بلیط سینما، بلیط مراکز تفریحی، تخفیف خدمات گردشگری
  • مسکونی و اداری: مسکونی (بیمه آتش سوزی مسکونی، بیمه آسانسور، مدیریت شارژ، عوارض شهری) اداری (درخواست فرانچایز رفاه، بیمه تعطیلی کسب و کار، درخواست پیک، بیمه آتش سوزی اصناف، درخواست خودرو، خدمات اداری، مسئولیت، باربری، آسانسور)
  • رفاه: رفاه کارت، اطلاع رسانی و اخبار، جشنواره ها، رفاه کارت (فون‌پی کارت)، اسامی برندگان، قرعه کشی آنلاین، فروشگاه آنلاین
  • سرمایه گذاری: خرید سهام دولت، فروش سهام عدالت، صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت، آموزش مقدماتی بورس و بازار، نرخ ارز و فلزات گرانبها
  • آموزش و یادگیری

شهرپی و پرداخت کرایه تاکسی و میوه و تره بار

با اتصال فون‌پی به زیرساخت شهرپی، کاربران می‌توانند هر کجای سطح شهر که بارکدهای مشابه زیر را مشاهده نمودند، نسبت به پرداخت از طریق اپلیکیشن فون‌پی اقدام نمایند. لازم به توضیح است که فرآیند پرداخت از طریق بارکد کیوآر بر بستر شهرپی هیچ تفاوتی با قبل نداشته و صرفاً شکل و شمایل بارکدها تغییر کرده است.

 

از آنجایی که چند ماهی بیشتر از راه اندازی این طرح در سطح استان تهران نمی‌گذرد، ممکن است در مسیرهای همیشگی رفت و آمد خود هنوز این بارکدها را مشاهده نکرده باشید. همکاران ما در فون‌پی و همچنین سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران در تلاش هستند با بالاترین سرعت ممکن نسبت به تجهیز کلیه تاکسی‌های رسمی شهر تهران به این بارکدها اقدام نمایند. با این وجود در صورتی که در خط تاکسی همیشگی خود این بارکدها را در تاکسی مشاهده نمی‌کنید، میتوانید با پشتیبانی فون‌پی تماس گرفته و یا از طریق پرسشامه زیر نسبت به اطلاع رسانی خطوطی که نیاز به دریافت برچسب دارند اقدام نمایید.

برای دسترسی به لینک پرسشنامه روی اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *